Thursday, August 28, 2014

zelfgebakken brood!

En dat ook de blikken van Illy onnodig plastic hebben, in de deksel!! :(

Ik denk dat ik de grens heb gevonden! Misschien dat ik vanmiddag vers gemalen koffie ga kopen bij de natuurwinkel en dat vergelijk met Illy, dan misschien heb ik een kopje koffie om van te genieten. En dan hebben we simon levelt ook nog in het centrum, daar zouden we ons ook kunnen wagen uit de verschillende soorten koffie, we hoeven ons in ieder gevan niet te vervelen!

Ik ben er nog niet aan toegekomen om broodzakken te naaien, ik ben zo druk bezig geweest met opruimen in huis, dat tot nu toe op somige plekken meer rommel geeft dan voorheen. En juist op die plek staat mijn naaimachine, eerst de boel grondig opruimen en dan is er ruimte. Maarjah, tot het zover is wil ik niet telkens brood in plastic kopen, of met die vervelende gele zakken brood halen.

Ik besloot om mijn broodbakmachine weer uit de kast te halen, inmiddels al vele recepten geprobeerd, het is aftasten en zoeken. Nu heb ik de broodbakmachine alleen het kneedwerk laten doen en dadelijk kan het brood de oven in. Dit doen we al even en het enige brood wat ik heb gekocht afgelopen week is het muslibrood van de boerenmarkt! Dit voelt onafhankelijk, niet meer voor brood naar de bakker/winkel!!

Het is zo fijn om eigen producten te maken, het enige wat je moet doen is zorgen dat je alle ingrediƫnten op voorraad hebt en bakken maar! Geen onnodige toevoegingen, heerlijk vers, het huis ruikt echt heerlijk! Ja ach, het is even werk..... alhoewel ik niet kneed en al mooie broodjes uit de broodbakmachine heb gekregen, vooral met ei en melk. Als je ook nog een timer hebt, dan staat er vers brood klaar als je opstaat. Wat een luxe, vers brood, verse koffie :D


No comments:

Post a Comment