Thursday, August 28, 2014

365 dagen uitdaging

Het schooljaar begint maandag weer, dit voelt voor mij als een nieuw jaar, meer dan oud&nieuw. Omdat we nu zo bezig zijn in huis, met opruimen, met zero-waste, met consuminderen, wilde ik daar nog een stapje bij doen. De uitdaging is om 365 items in en om het huis weg te doen, dat is 1 item per dag of 7 per week etc. Wat het beste uitkomt op het moment zelf. Ik vind namelijk dat wij echt teveel spullen hebben, hierdoor moeilijk spullen terugvinden. Soms kom ik tijdens het opruimen dingen tegen die ik al lange tijd kwijt was :( Less is more, ik wil niet meer zoveel spullen in huis, alleen wat we daadwerkelijk gebruiken en de rest kan weg. Ik kan namelijk ook erg genieten van een vakantiehuisje met alleen de basis! Thuis zou ik wel iets meer hebben, maar niet meer dan genoeg, er zijn niet voor niks winkels vol met spullen, of marktplaats als je het echt nodig hebt. Ons huis hoeft geen opslagplaats te zijn voor spullen die wij eigenlijk nooit gebruiken. vandaag ga ik al een klein beginnetje maken, vanaf maandag gaan we er vol voor! En niet alleen met deze uitdaging, vanaf maandag gaan we ook ons restafval wegen, ik ben zo benieuwd hoeveel afval wij in een jaar produceren!
365 Items in 365 Days Challenge

No comments:

Post a Comment