Tuesday, September 2, 2014

Ik heb net een bestelling geplaatst bij realdealsoap, daar ben ik heel erg benieuwd naar. Ik heb al wel eerder shampoobars gehad, maar daar zat nog steeds troep in zoals SLS. Nu was ik mijn haar met bakingsoda wat ook wel bevalt, maar ik mis dat gevoel/idee van shampoo. Ik heb er meteen een kruidenspoeling bij besteld, ik hoop dat het heerlijk ruikt :)

Dochter is weer naar school, hele dagen want ze hebben sinds dit jaar een continue-rooster. Dat betekend ook een lunch mee naar school en dat is even wennen, voorheen kwam ze tussen de middag thuis eten.

Voor de zomervakantie toen we nog niet zerowaste leefden stonden pakjes drinken en verpakte koek altijd klaar, twee manden vol om uit te kiezen. Zoveel verschil... nu heeft ze twee plakken zelfgebakken brood mee met kaas, een bakje met stukken komkommers en een drinkbeker met water, dat drinkt ze namelijk het liefst.

Vanochtend bedacht ik me ineens dat ze op school geen troep achterlaat bij haar lunch, want alles wat ze meeneemt, daar zit geen verpakking om en komt ook niet uit een verpakking. Dochter is ook heel fanatiek (soms meer dan mij) ze wil graag een brief schrijven naar de directrice van haar school zodat ook op school het plastic afval gescheiden wordt ingezameld. Ik ben erg trots op haar, dit komt uit haarzelf en ze wil zich er graag voor inzetten. En dan is ze nog maar 10 (bijna 11) jaar en zit ze in groep 8.

 Oh en we staan op de kaart bij http://www.zerowasteheroes.org/ hah! zijn wij ook zerowasteheroes? ja ik vind van wel :) Nu ga ik thuis weer verder, er moet nog een broodje de oven in en ik ga dadelijk custardvla maken, fijne dag!

No comments:

Post a Comment