Thursday, September 4, 2014

Dat zouden meer mensen moeten doen


Zo haal ik mijn vlees bij de slager, ik heb deze plastic bakjes gekocht bij de xenox voor een paar euro, ze worden per 10 verkocht. Ze kunnen in de vaatwasser/magnetron/vriezer, ze sluiten goed af en wegen 27gram.

Op de foto is ook mijn kaasbak te zien, mooi maatje, dus nu ook geen kaas meer met een papiertje :D

 Ik bewaar ze op een rek in de keuken, als ik boodschappen ga doen dan neem ik er een paar mee. Zoals vandaag :D lekker naar de slager geweest, bieflapjes, kipfilet, worst met kaas en iets van varkenshaas met spek eromheen gekocht. Ze zijn heel handig, ik gebruik ze ook voor nootjes op de markt, of dadels, bedenk het maar, ze kunnen voor zoveel gebruikt worden ;)

Ik vond het een hele stap om voor het eerst een bakje mee te nemen voor vlees, daar voelde ik mij best onzeker over. Maar nu weet ik, dat bijna overal waar ik kom met een broodzak/bakje/groentezak, dan krijg ik de reactie; "dat zouden meer mensen moeten doen." Inmiddels zoveel leuke praatjes erover gehad met verschillende mensen, allemaal zijn ze het er over eens,
dat er meer mensen dit zouden moeten doen. En ik ben niet vreemd aangekeken, het behoefte ook geen uitleg, eerder verbazing gevolgd door een enthousiaste reactie ;))

Dus als je dit leest, ga even langs de xenox, neem die stapel bakjes mee voor die ene paar euro en neem dan eens een bakje mee naar de slager ;) zo'n kleine moeite, voor je het weet leef je zero waste.

En het lekkerste van alles, vleesje in de pan, bakje in de vaatwasser, niks in de prullenbak, echt waar, het scheelt zoveel.

No comments:

Post a Comment