Friday, September 12, 2014

op naar.......

Zero waste, 365 uitdaging, allemaal veranderingen in ons huishouden, ik heb een doos vol met spullen dat naar de kringloop kan, vuilniszakken vol oude kleding wat volgende week aan de weg wordt gezet voor een kleding-inzamelactie. De kattenbakken en carriers die wij teveel hebben gaan naar het asiel, inclusief het mandje en riem van onze inmiddels overleden hondje.

Het huis begint beetje bij beetje opgeruimder en leger te worden, De zolder heeft inmiddels een grote beurt gehad, nu ben ik een verdieping lager met onze slaapkamer bezig. Veel kleding doe ik weg, heel veel kleding, allemaal impulsaankopen, kleding dat al jaren in de kast hangt, kleding dat net niet zo lekker zit en dus niet gedragen wordt . Maar de kleding dat ik wel had en wat wel goed was, daarin was het overzicht ver te zoeken, dat kon anders.

Op pinterest ben ik geïnspireerd geraakt door minimalistisch/capsule garderobes. Bea Johnson heeft hier ook een blog over geschreven, bij het lezen dacht ik dat dat toch echt niet haalbaar kon zijn, maar ja... ze doet het wel. Weer zo'n eye-opener, zo dacht ik dus ook bij het horen over zero waste leven.

Sowieso inspireert ze mij enorm, het huis waar ze in wonen, geen overbodige spullen, gewoon een goede basis en meer niet.  Ik denk dat dat een enorme rust geeft, dat merk ik nu ook als ik op zolder kom, ik weet precies wat er ligt, ik weet dat er niks meer hoeft te gebeuren. Geen rommel om op te ruimen of dozen dat daar stof staan te happen zonder dat ik weet wat erin zit. Rust geeft dat, zo zou ik het hele huis willen hebben, ontdoen van spullen, van last.

In de slaapkamer heb ik dus alle kleding aangepakt en daarin ben ik een 333-project begonnen, op de site van het project staan de stappenplannen, nu is te truc om 33 combineerbare kledingstukken in de kast te hebben hangen. Ik zit daar nog onder maar ik weet wel wat ik nodig heb, ik moet er nog een goede broek en wat rokken erbij aanschaffen en een paar goede schoenen, dan heb ik een capsule garderobe waar ik het de komende 3 maanden mee ga doen.

Hier een plaatje van pinterest dat mij inspiratie geeft


1 comment:

  1. Lijkt me niet makkelijk maar het proberen waard. Als ik in mijn kleerkast begin te rommelen zal ik dit in gedachten houden.

    ReplyDelete