Thursday, June 19, 2014

bakken en nog eens bakken

Zero waste betekend ook home-made

Ja leuk koekjes bakken... maar dan een beetje anders ;)

ik heb afgelopen week een kruidcake, eierkoeken, een gewone cake en tortilla's gebakken (en een mislukte brood), daarbij had ik enkele citroenen over en dat is vandaag een kan limonade geworden.

Zoveel heb ik zelden in 1 week gebakken terwijl ik niet eens het gevoel heb meer in de keuken te hebben gestaan.

Nu struin ik het internet af naar lekkere koekjes, cake en mooie recepten voor het avondeten waarbij ik de ingredienten redelijk makkelijk zero-waste kan kopen. Vanavond tortilla's met gehakt, champigons en tomaten en voor zoon een vega variant :D lang leve google en alle bloggers!!

Waar ik nu wel tegen aan loop is dat ik niet echt weet wat ik moet kopen...Ik bedoel als ik in de winkel sta. Ik deed voorheen op de dinsdag 'grote boodschappen' (een winkelwagen vol) en de rest van de week dagelijks naar de winkel voor 'iets'. Nu ben ik afgelopen week nauwelijks naar de supermarkt geweest en dat voelt raar, alsof ik nog iets moet doen. Normaal gesproken puilde de koelkast uit, de voorraadkast helemaal aangevuld en nu is de koelkast best leeg, geen pakken vlees voor een week, aardappelschijfjes en groenten in verpakking ernaast. pakken melk/kwark/yoghurt en iets van een mona pudding.

Er ligt nu een half bakje vlees en een bakje champigons, een paar pakjes boter en knijpflessen met mayo enzo. Een fles melk, een fles yoghurt, een kan limonade en een fles appelsap in de deur. .

De kinderen zie ik in de avond ook zoeken naar iets, ik denk de gewoonte van een zak chips, een pak koek, wat snoep of een of andere chocoladetoetje. Ik denk dat we allemaal op ons eigen manier aan het afkicken zijn.

Morgen ga ik iig weer boodschappen doen, eerst wat recepten zoeken en een boodschappenlijstje maken, op naar de markt, wat fruit inslaan voor de lekkere trek, misschien nog langs de molenaar kijken hoe duur daar de producten zijn. Bij de molenaar zijn 25kg zakken meel tekoop en met zoveel zelfgebakken koek, cake etc kan dat denk ik wel uit.

No comments:

Post a Comment