Monday, June 16, 2014

vaderdag

Zondagochtend een zero-waste ontbijt geregeld voor hem, hij is zelfs enthousiaster dan mij op het gebied van zero waste leven haha, dat betekende geen vleesbeleg want dat kun je op zondag niet onverpakt krijgen (denk ik) en daarnaast heb ik nog geen bewaardoos voor vleesbeleg.
In de winkel kun je wel zelf pistoletjes en croissants pakken en in een meegebrachte tas meenemen, scheelt weer een plastic zakje, de sinaasappelen heb ik in een wasnetje gedaan, dat scheelde ook weer een tasje.Voor hem was er dus een zero-waste ontbijtje geregeld, misschien wat kariger dan vorig jaar, maar wel plastic vrij!

Gewoon brood was ik vergeten te kopen, dus heb ik bij de turkse bakker losse broodjes gekocht. Nu vonden ze de broodjes zo lekker dat dat dagelijks op de tafel mag staan.

In de middag zijn we weer verse melk gaan halen en daarna hebben we even aan het strandje gezeten, nu is dochter nieuwsgierig naar de plastic soep en vroeg zich af of er op dit strandje ook veel plastic afval zal liggen, na nog geen 5 minuten over het strand lopen hadden we dit al gevonden;


stukjes plastic, dopjes, een pet-fles, als je erop gaat letten zie je pas hoe schandalig veel het is, dat maakte zeker op dochter veel indruk.

De dopjes heb ik meegenomen, ik kwam een leuke actie tegen waar er dopjes worden ingezamelt voor blindegeleidehonden , Meteen ook een doel voor de plastic doppen die wij zelf ook hebben, bijvoorbeeld op de glazen roviceefles! :D

Oh en de docu "bag it" liegt er niet om, een aanrader om te kijken! na de docu had dochter een stoepkrijttekening gemaakt, nu dacht ik dat ze iets zou tekenen voor het WK, maar niets was minder waar, een kleine activist in de dop!






No comments:

Post a Comment