Tuesday, June 17, 2014

keuzes en gemak

We zijn bijna een week verder en voor mijn gevoel is er al veel gebeurt. Zeker het nadenken over hoe wij het voor onszelf willen invullen en welke keuzes we daarbij maken.

Ik merk dat ik het mijzelf niet te moeilijk wil maken, dan doel ik op zelfgemaakte katoenen broodzakken en weckpotten, de ervaringen dat ik elders op blogs lees is met glazen potten naar de markt gaan om te laten vullen. Hoe mooi dat is dat deze personen dat doen, merk ik dat ik dat net teveel vind.

Glazen potten meenemen vind ik te zwaar en kwa groenten ben ik vooral op zoek naar een vervanging voor de plastic tasjes, idem bij de slager.

Afgelopen week ben ik al een paar keer bij de slager geweest om kip en gehakt te kopen, daarbij had ik een plastic bakje mee en ze vonden het geen enkel probleem of raar. Vandaag was ik bij de xenos en zag ik een pak van 10 plastic bakjes welke ook in de vaatwasser kunnen en in de magnetron. Ik gebruik zelden de magnetron maar dat het kan is wel handig.

Voor groente en brood heb ik de take5nets aangeschaft en hoop dat ze morgen binnenkomen, ja ook van plastic. Plastic kopen om plastic wegwerpzakjes te vervangen...

Het lijkt tegenstrijdig en ergens is het dat ook, maar ik heb mijzelf afgevraagd waar ik de grens zet. Het gaat er mij om dat wij niet meer onnodig plastic verpakkingen in huis halen, of tig plastic tasjes onnodig verspillen. En als wij jaren gebruik zullen maken van de take5nets en de plastic bakjes van de xenos, dan hebben wij in die jaren een hele hoop plastic afval voorkomen, daar gaat het mij om :D

En daarbij.... vind ik het mooier, ik ben een sucker voor zo'n bijpassende set ^^

No comments:

Post a Comment