Thursday, June 19, 2014

microvezels

Een van de moeilijkste dingen vind ik het opgeven van de wegwerp-schoonmaakdoekjes, ik kocht per week 2 pakken... Nu heb ik twee pakken microvezeldoekjes gekocht en 1 pak vaatdoekjes en een hoop zakdoeken, ja ook tisseus gaan de deur uit.

OP = OP

Wat we blijven gebruiken is toiletpapier, ik zie mijzelf niet katoenen lapjes uitwassen enzoo.... nee dat gaat mij te ver, maar wasbaar maandverband vind ik denk ik geen probleem. Het plastic geknisper vind ik maandelijks al helemaal niet fijn. Dat gaan we volgende maand eens uitproberen, gewoon twee bestellen en we zien wel.


Gister hebben we de boeren markt in denhaag bezocht en dat is zeker voor herhaling vatbaar, heel kleinschalig maar erg gezellig en hele mooie producten. Ik heb meteen een bakje champigons gekocht, eindelijk champigons zonder dat stomme blauwe bakje erom heen.

Op de zelfmeegebrachte bakjes kreeg ik leuke complimenten, ook op de bijenwas verpakking voor de kaas. En ik merk ook, na snoepjes scheppen in de kruitvat in een zelfmeegenomen bakje, dat er helemaal niet raar over wordt gedaan.

Ik hoop dat vandaag mijn groente/broodzakken binnenkomen, zelfs dochter hoopt dat, want als er een enthousiast is en gedreven om dit te doen, is het mijn dochter wel.

(kijk ik net op hun site, zie ik dat ze op vakantie zijn tot 26 juni..)






Ook nog even boodschappen gedaan bij marqt, pindakaas, koffie en chocola, en dan kom je thuis en wil je een lekker bakkie koffie zetten. Blijkt dat de binnenkant van dat mooie zakje helemaal van plastic is :(

Koffie is echt een probleem, en ik kan echt genieten van een lekker kopje koffie, he jammer!

Gister de docu 'no impact man' gekeken en daar had zijn vrouw koffie opgegeven, pfff!

Nu heb ik al wel gezocht naar een plek waar je zelf thee kan scheppen en ben uitgekomen bij een leuke winkel in amsterdam die ik binnenkort ga bezoeken.

Misschien dat ik mijzelf schandalig ga verwennen met veel lekkere thee, dat ik daarmee koffie kan laten voor wat het is.

No comments:

Post a Comment